Navelli
Details
- €60,000
- Town House
- Bedrooms: 3
- Bathrooms: 1
- Size: 100 Sq Mt.
Stone house in the village with terrace and wide landscape.
Three-storey house of 100 sqm with terrace and cellar in one of the most charming places of the old town, with splendid views of the village and the Navelli Plateau. The house is part of a group of traditional houses, with structures largely original, crowning one of the most characteristic squares , reached by car. The front door has a beautiful stone portal and enter directly into the living / dining room with fireplace and a fully equipped kitchen, window with panoramic balcony. Using an inside masonry staircase to go up, you meet a bathroom with a shower and then you reach the first floor where there are three bedrooms with the possibility of up to 10 beds. The master bedroom has considerable size, being able to accommodate also a single bed, has a nice balcony which gives a fantastic view. Follows another bedroom with three single beds and balcony and finally a bedroom / study with a bunk bed and a sofa / bed. From the balcony of the living room an iron staircase leads down to a small terrace paved in stone and with beautiful view. On the terrace there is also the entrance to a basement cellar with a barrel vault, also equipped with utilities.
The house heating is natural gas with new boiler that produces also domestic hot water, the roof is in good condition (refurbished in 2012), the windows are white PVC and have double glazing and shutters in some cases, the floors are terracotta or ceramic, satellite TV system. Note: The sale price includes all the furniture and equipment.
Energy Class F, EPI 240.49 kWh / sqm yearly.
Navelli is a town in Abruzzo of about 550 inhabitants, at 760 m. asl., overlooking the homonymous “Piana di Navelli” which is one of the largest interior highlands of Abruzzo. The village is among the most beautiful in Italy with many churches and palaces surrounded by a maze of narrow streets and small squares. Famous is the production of saffron, considered the best in the world. Highway and Railway Station in about 25 ‘, the city of L’Aquila is at 30 ‘, Pescara with the airport and the beaches of the Adriatic Sea at 60’, some famous ski centers in about 30 ‘.
ITALIANO
Casa in pietra nel borgo, panoramica e con terrazzo.
Casa in pietra di circa 100 mq su tre livelli con terrazzo e cantina in uno degli angoli più suggestivi del borgo antico, con splendido panorama sul paese e sulla Piana di Navelli. La casa fa parte di un gruppo di abitazioni tipiche, con strutture in gran parte originali, che coronano una delle piazzette più caratteristiche ed è raggiungibile anche in auto. La porta d’ingresso ha un bel portale in pietra ed immette direttamente nel soggiorno/pranzo con camino e una cucina totalmente attrezzata, finestra con balcone panoramico. Salendo una comoda scala interna in muratura si incontra un bagno con cabina doccia e quindi si raggiunge il primo piano dove sono presenti tre camere da letto con possibilità anche di 10 posti letto. La camera matrimoniale principale ha notevoli dimensioni, potendo ospitare anche un letto singolo, ed ha un bel balcone che permette una splendida vista. Segue un’altra camera da letto con tre letti singoli e balconcino ed infine una cameretta/studio con un letto a castello ed un divano/letto. Dalla sala soggiorno una porta finestra permette di uscire sul balcone e scendere una scala in ferro che conduce ad un piccolo terrazzo pavimentato in pietra e con bel panorama. Sul terrazzo è presente anche un ingresso verso una utile cantina seminterrata con volta a botte, dotata anche di utenze.
Il riscaldamento della casa è a gas metano con caldaia nuova che produce anche l’acqua calda sanitaria, il tetto è in buone condizioni (risistemato nel 2012), le finestre sono in pvc bianco ed hanno doppio vetro ed in alcuni casi anche persiane, i pavimenti sono in cotto o ceramica, impianto TV satellitare. Nota: il prezzo di vendita include tutto l’arredamento e le attrezzature.
Classe Energetica F, IPE 240,49 kWh/mq anno
Navelli è un Comune in Abruzzo di circa 550 ab. A 760 m. slm., dominante l’omonima Piana di Navelli che è uno dei più estesi altopiani interni abruzzesi. Il paese è tra i Borghi più belli d’Italia con numerose chiese e palazzi signorili circondati da un dedalo di strette viuzze e piazzette. Famosa è la produzione dello zafferano, considerato il migliore del mondo. Autostrada e Stazione Ferroviaria a circa 25’, la città dell’ Aquila è a 30’, Pescara con l’aeroporto e le spiagge del Mare Adriatico a 60’, famosi centri sciistici a circa 30’, Roma è a 90’.