Caporciano. L'Aquila
Details
- €19,000
- Town House , Apartment
- Bedrooms: 2
- Bathrooms: 1
- Size: 90 Sq Mt.
Characteristic apartment in a historical village.
Nice three-storey apartment of about 70 smq (two bedrooms) in the historical centre, part of a typical terraced house. The windows and the front door overlook a characteristic pedestrian street that has a little square just in front of the door, suitable for a table and outdoor living. The front door has glazed surface and is surrounded by a beautiful stone portal. Upon entering you are in a large living room with vaulted ceiling with a small fully equipped kitchen in one corner. From the living room, two low brick stairs leading on one side to a small room (bedroom, study) and to a fully equipped bathroom with shower, on the other side to a large master bedroom with a brick vaulted ceiling and panoramic window and a storage room.
Heating is by city gas with radiators on the wall. The window frames are aluminum and wood with double glass, the floor with ceramic tiles. The house is sold furnished.
Energy Class F, EPgl nren 160.03 kWh /sqm yearly, EPgl ren 2.15 kWh /sqm yearly
Caporciano is a medieval village of 250 inhabitants at 836 m asl, overlooking the Navelli Plain, is rich in works of art and especially old churches also pastoral. In the village there are the municipal offices, the post office, bars and some restaurants. Many interesting spots in the vicinity and surrounding areas. Bominaco with the remains of the castle and a monastery complex with the two beautiful churches S.M. Assunta and S. Pellegrino (XI – XIII century), famous for the extraordinary cycle of frescoes. The Navelli Plateau, in inner Abruzzo, is 700 m asl, surrounded by the Gran Sasso, Sirente / Velino and Majella mountains, which extends over 25 km, bordered by thick forests and numerous almond groves. The plateau is famous for the exclusive production of saffron, but also for the typical crops of lentils, chick peas and potatoes. The territory is dotted with some of the most beautiful villages in Abruzzo and Italy (Navelli, Calascio, Santo Stefano di Sessanio, Capistrano, ….) of great tourist attraction. There are shops and services in every village, many restaurants of good quality. The cities of L ‘Aquila and Popoli are about 25’, Pescara with the airport and the sea is about 60 ‘, Rome at 90’. Rail and Highway 25-30 ‘, Ski centers at 30’.
ITALIANO
Grazioso appartamento a tre piani di circa 70 mq (due camere da letto) nel centro storico, parte di una tipica casa a schiera. Le finestre e la porta d’ingresso si affacciano su una caratteristica strada pedonale che ha una piccola piazza proprio di fronte alla porta, adatta per un tavolo e una vita all’aperto. La porta d’ingresso ha una superficie vetrata ed è circondata da un bellissimo portale in pietra. Entrando si è in un ampio soggiorno con soffitto a volta con una piccola cucina completamente attrezzata in un angolo.
Dal soggiorno, due scale basse in mattoni che conducono da una parte ad una piccola stanza (camera da letto, studio) e ad un bagno completamente attrezzato con doccia, dall’altra parte ad una grande camera da letto matrimoniale con soffitto a volta in mattoni e finestra panoramica e un ripostiglio. Il riscaldamento è da gas di città con radiatori sul muro. Le cornici delle finestre sono in alluminio e legno con doppio vetro, il pavimento con piastrelle di ceramica. La casa viene venduta arredata.
Classe energetica F, anno industriale n. 160,03 kWh / mq annuo, EPgl ren 2,15 kWh / mq all’anno
Caporciano è un borgo medievale di 250 abitanti a 836 m slm, affacciato sulla piana di Navelli, è ricco di opere d’arte e soprattutto antiche chiese anche pastorali. Nel villaggio ci sono gli uffici comunali, l’ufficio postale, i bar e alcuni ristoranti. Molti punti interessanti nelle vicinanze e nelle aree circostanti. Bominaco con i resti del castello e un complesso monastico con le due bellissime chiese di S. M. Assunta e S. Pellegrino (XI – XIII secolo), famose per lo straordinario ciclo di affreschi. L’altopiano di Navelli, nell’interno abruzzese, si trova a 700 m di altitudine, circondato dal Gran Sasso, dal Sirente / Velino e dalla Majella, che si estende per oltre 25 km, circondato da fitti boschi e numerosi mandorli. L’altopiano è famoso per la produzione esclusiva di zafferano, ma anche per le colture tipiche di lenticchie, ceci e patate. Il territorio è punteggiato da alcuni dei borghi più belli d’Abruzzo e d’Italia (Navelli, Calascio, Santo Stefano di Sessanio, Capistrano, ….) Di grande attrazione turistica. Ci sono negozi e servizi in ogni villaggio, molti ristoranti di buona qualità. Le città di L’Aquila e Popoli sono circa 25 ‘, Pescara con l’aeroporto e il mare è di circa 60’, Roma a 90 ‘. Ferrovia e autostrada 25-30 ‘, impianti sciistici a 30’.
Agent(s) for this listing
Marcello Zuin
Agent
Mobile: +39 348 999 9513
Other listings